Ve virtuální realitě je budoucnost. Dokazují to i statistiky, které říkají, že oproti klasické výuce je v-learning až 4x efektivnější.
Jednou možná nastane doba, kdy se rozdíly mezi naší realitou a tou virtuální naprosto potřou. Ta sice ještě nenastala, některé společnosti ale virtuální reality k výuce hojně využívají.
Zážitek jako žádný jiný
Vyjasněme si to hned na začátku. Virtuální realitou nemyslíme webinář nebo klasické platformy jako je Zoom nebo Google Hangouts. Myslíme tím digitálně vytvořené světy, do kterých se dostanete jen s pomocí speciálních brýlí a dostatečně kvalitního počítače. Právě s pomocí brýlí a dalších pomůcek s tímto virtuálním světem můžete interagovat.
Virtuální realita se v dnešní době nepoužívá jen k vytvoření zážitků pro hráče, ale i k výuce. Jako e-learning ho využívají například doktoři a další obory, které si potřebují vyšperkovat svoje znalosti. Virtuální realita toto umožňuje. A nejen to. Oproti klasické praktické výuce jsou totiž mnohem levnější. Statistiky ukazují, že tímto způsobem může student ušetřit i více než polovinu nákladů na studium.
Efektivnější výuka
V-learning má ale mnohem více výhod. Mezi ně patří například i větší rychlost, s jakou si mohou žáci danou dovednost osvojit. Podle statistik má v-learning až o 275 % větší efektivitu než teorie. Potřebné dovednosti si tak student osvojí až čtyřikrát rychleji. Virtuální realita navíc dokáže žáky do digitálního světa mnohem lépe emočně vtáhnout a zvýší i pozornost ohledně probírané látky.
Virtuální realita je v tuto chvíli sice ještě v plenkách, i tak se používá v celé řadě oborů. A dá se očekávat, že v blízké budoucnosti by se mohla stát nedílnou součástí výuky na základních a vybraných středních školách. Vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to ale v Česku bude trvat ještě dlouhou dobu. Do té doby se budou muset studenti spolehnout na klasickou výuku.